Hundträning

Det känns så skönt att koppelträningen ÄNTLIGEN går framåt med Sixten!! Nu gäller det att vara konsekvent, annars är jag tillbax på ruta 1 igen!

Men iaf nu ska jag leva på att han gick praktiskt taget hela promenaden med slakt koppel, och de gånger det blev streckt så hoppade han tillbax till min sida..
Det enda är väl att jag fortfarande måste belöna konstant :P Men nu ska det bli bättre!! :)

Stolt över killen min :)

Annars så har jag även klippt klorna, klippt pälsen på tassarna och smörjt in tassarna med riktigt bra tassalva. 
Det där med att smörja in tassar på Sixten är det drygaste jag vet.. Han måste nästan ha tratt på sig för att inte slicka i sig salvan. Nu körde jag med bandage på alla fyra tassar och han slickar ändå.. SUCK!! 

Nåt bra tips på hur jag får honom att inte slicka?





Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Inget tips när det gäller slickandet, men jösses vilken underbar bild på Sixten!

2011-12-30 @ 07:22:41
Postat av: Åsa Nilsonne

Jag har försökt hitta en som inte smakar så gott - det är ofta mycket jordnötsolja i tassalvot (försvarets hudsalva skulle fungera som godis för mina) kineser, men det är svårt. Gissar att det även känns "kladdigt" och att de därför vill få bort eländet. Det går ju även att tikllföra fetter som olja i maten, vilket lär vara bra för trampdynorna...

2011-12-30 @ 07:50:50
URL: http://valpenborderline.blogspot.com
Postat av: Victoria

Härligt att det går framåt! :) själv har jag varit lite lat de senaste dagarna när stormen dragit förbi, varken Herman eller jag har tyckt det har varit speciellt trevligt med massa blåst! Får hoppas att det har lugnat ner sig nu :) ha ett bra nyår! Kram

2011-12-30 @ 10:06:42
URL: http://vixxxxi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: