Jobb och saluki

Från att det inte händer så mycket i mitt liv (ganska självvalt) till att det faktiskt händer bra och roliga grejer!

Skulle ju åkt upp till malung och jobbar förra veckan, men drog ju på mig någon konstig förkylning så det var ju bara att glömma. 
Men nu är jag frisk och sjukt taggad på att jobba, vilket chefen tyckte att lät bra!! :P

Så ringde henne idag och nu ska jag jobba natten ons-tors tors-fre och mån-tis. Så det känns skönt! :D Men pirrigt är det.. Att inskolas på ett helt nytt ställe med nya vårdtagare och ny personal. Men det kommer nog bli bra, brukar ju trivas med dom gamla :) Ska blir väldigt kul att jobba iaf!

Sen så har jag ju äntligen fått tag i lite vettiga salukimänniskor, mer slutet sällskap får man väl leta efter (dom säger själva att dom är ett slutet sällkskap). 
Men nu har jag hittat två stycker salukiägare som mer än gärna vill visa upp och prata om rasen! En i stockholm och en i örebro :) 
Och hon i örebro ville att jag skulle komma och träffa hundarna på kapplöpningsbanan, vilket skulle vara helt underbart! Men såklart så krockade våra datum så det är när jag är i Malung och jobbar natt.. :P Men vi får boka nya datum så kommer jag inom en snar framtid ha fått träffat min första saluki! :) 

Det känns sååååå skönt att jag tänker ta det långsamt, för helt ärligt så har mina andra två hundköp gått alldeles för fort.. Dolly tog 1 vecka! Och Sixten tog 3 veckor från att vi bestämde oss att vi skulle ha en till hund till att han var hemma.. Alldeles för snabbt. 
Så nu ska jag ta det långsamt, träffa olika typer, olika kön, olika uppfödare, se dom i olika miljöer och bara njuta av att titta på dom.! 

Och nu till Dolly :)

Idag så gick vi i motionsspåret och då mötte vi en svart labbe, en ung hane såg det ut som. :) Det är ju ganska smalt på spåret så jag tog Dolly ut i kanten utanför spåret och satte henne och mata henne med godis.
Hon tyckte det var lite jobbigt precis när dom var mitt emot varandra, men hon gjorde inte utfall ! :) 

Sen mötte vi dom en gång till eftersom spåret går runt :P Och då blev jag lite sur på ägaren till labben.. 
På min högra sida fanns det en bänk, så jag satte henne där för att inte mötas för tight (eftersom jag vet att Dolly tycker det är jobbigt). Då går ändå den här matten med sin vovve så nära bänken som möjligt, istället för att gå på andra sidan!! Är det shysst? Hon måste ju ha förstått att jag ville ha avstånd eftersom jag tog avstånd och då väljer hon att ändå gå ett par dm från dolly med sin hund, även fast hon kunde ha gjort det till iaf 1 meters avstånd.... 
Men Dolly klarade det med, fast med nöd och näppe.... Men lite bitter blev jag :P 

Men tycker Dolly är lite rolig. Hon klarar en svart labbe i koppelmöte även fast det bara är 1 meter emellan dom. 
Hon klarar INTE en långhårig collie på andra sidan vägen bakom ett staket som vaktar gården.
Hon klarar två staffar som gör utfall och vaktar gården bakom ett staket, men på samma sida som henne.. 

Jag ser inget mönster!  :P 
Har tänkt att jag ska åka in till stan och möta massa hundar! Det blir ju inte så många hundmöten här tyvärr... 

Ha en bra dag allihop!




Kommentarer
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Svar; Tack fina du! <3

Klart vi ska ses och ta en promenad!



Vad kul att det händer massa skoj nu förresten. Det behöver du. <3

2012-04-27 @ 11:08:45
URL: http://nikoba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: