Utfall

Alltså, jag förstår mig inte på Sixtens utfall. Eller snarare vad det är som triggar honom till utfall..

I förrgår när vi var med Moa mötte vi hundar tre gånger och han gjorde inte ett enda utfall, vi var på avstånd eller så gick vi in i skogen så att det blev avstånd och båge..

Så idag, eller nyss, när jag var ute och gick på vägen kom det två huskys. De är helt lugna och gör aldrig en fluga för när.. 
Sixten får syn på dom och säger inget, men man ser att han börjar muppa sig. 
Så jag tar honom och går åt sida, ungefär 30 meter, så att det blev samma avstånd som igår, men ändå när de går lugnt förbi och hundarna tittar inte ens mot oss och de gör inga konstiga signaler, så gör Sixten världens utfall och vägrar att ta godiset. Även fast jag överröste honom med godis innan han började skälla så tog han inte godis då heller..

Så vad triggar honom?
Nåt jag iofs kom på nu medans jag skrev var att alla hundar vi mötte igår var små.... Eller relativt små.. Så det kanske är det som gör skillnaden? 

Svårt är det iaf och veta när var och hur.. Han funkar på ett sätt ena dag och på ett annat andra dagen.. Suck..


Kommentarer
Postat av: moa

det var ju hemma hos oss då också. Jag vet inte riktigt hur sixten är, men det kan ju vara så att han behöver större avstånd hemma. Att dt var små hundar kan ju va nåt också förstås, men ja tyckte han va så duktig med malou

2012-01-31 @ 13:58:56
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: