Parken zoo = underbart

Okej, Parken zoo är nog den bästa djurpark jag har varit på hittills, de slår kolmården med hästlängder enligt mig! 
 
Barnen tyckte det var jätteroligt ville veta massa saker. Och det är ju underbart när man kan grejerna dom frågar om! :) 
 
Nej, en väldigt lyckad dag, med lyckliga barn, föräldrar och moster! Måste verkligen göras om! 
Barnen ska förresten ha mycket beröm! Vi åkte strax innan nio imorse och kom hem strax innan åtta ikväll och det har inte varit minsta gnäll om nåt! :) 
 
Lite bilder kommer här :)
 
Rödhalsad vallaby
 
Klolös utter
 
Vitkindad gibbon
 
Sandkatt, tyvärr en dålig bild, men den var jättesöt!
 
Afrikansk vildhund
 
Surikater, fick kort på när de gör fler ;)
 
En piratgrotta med vattenfall, väldigt uppskattat av barnen och grottan var skitsnyggt gjord! Med skatter och allt! :)
 
Flamingo
 
Jättemyrslok
 
Kubakrokodil, tror jag :P
 
Tyra gillade krokodilerna
 
Kloapa och Bomullshuvudtamarin satt och smaska på banan. :)
 
Dvärgflodhäst
 
Jätteutter
 
Gepard
 
Rödbukad lemur
 
Sen var vi inne på Lilla zoot så barnen fick klappa massa söta djur :)
 
Här har vi världens minsta idisslare, Mushjort! Skitfränt ju :)
 
Världens sämsta bild på en trädleopard, men den var grymt snyggt tecknad!
Tyvärr hade den störda beteenden, så det var lite tråkigt :(
 
Lejon
 
Och så har vi dagens gofisar Edvard och Tyra :) 
 
Självklart såg jag massa andra spännande djur, men det blev inte att man tog kort på alla då man hade hand om barnen också :) 
 
Rekommenderar varmt att åka dit om man inte har varit där. Hade väldigt höga förväntningar när jag åkte och jag blev inte besviken! :) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: