Rymningsbenägen hamster

Som en del av er vet så har jag ju äntligen hämtat hem min älskade lilla Mårten då han har varit i Katrineholm och gjort bebisar.

Hämtade hem honom i torsdag och redan från första dagen har han vart helt galen och försökt rymma hundra gången och även lyckats medans vi var bortresta.. SUCK!

Kan en hamster bli galen efter att ha nuppat? För han är verkligen inte den lugna gosiga hamstern som jag lämnade iväg, utan han är helt galen och försöker smita direkt han får chansen. Letar efter sin flickvän? 

Visst att det är roligt att han är livlig och inte bara sitter i ett hörn, men alltså.. När han klättrar upp på min axel och försöker praktiskt taget hoppa ifrån axeln och ut ur hagen som jag satt i, då är man väl kanske lite desperat? :P

Jag bara hoppas på att det lugnar sig litegrann med tiden..

Tills dess måste jag bygga ett nytt tak till akvariumet, har lite idéer och förhoppningsvis så ska det inte bli så dyrt. Måste även fixa en annan bur som han kan vara i Malung, då han kommer att få damp i den som jag har nu i Malung eftersom den inte alls är lika stor som akvariumet, som han försöker smita ur. 

Har en idé om att ta två SAMLA lådor (130L) från ikea och bygga ihop med rör.. Det är smidigt att packa ihop när det inte används. Så det blir nog en tripp till ikea de närmaste dagarna.. SUCK! :P

Här så finns det ett litet filmklipp på Mårten :)

Ha en bra kväll!




Kommentarer
Postat av: amanda

HAHAH älskar när du tappar bort honom med kamera, efter mitten av filmen och du "stannar till" vid leksaksråttan. jag trodde det var en död mårten hahahaha. gud vad jag skrattade!

2012-05-29 @ 19:38:45
URL: http://amandalundwall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: