Mörkret

Mörkret kryper sakta inpå.. Det blir mörkare och mörkare för varje kväll.. Inte för att det gör så att jag mår psykiskt dåligt längre, utan nu är det mer att jag tycker att det är väldigt opraktiskt..
 
Vi har ju inga gatlyktor hemma hos oss, vilket gör att man alltid måste ha med sig en ficklampa om man ska gå ut med hunden. Plus att Dolly är lite mörkrädd och tycker inte att det är superkul att gå ut när det är mörkt, även fast vi har väldigt bra ficklampor. 
 
Och som nu ikväll när jag ska åka och träna rallylydnad här alldeles strax. Nu börjar det ju skymma, så då är det inte så lätt att läsa på skyltarna :P Man får helt enkelt gissa ;) 
 
Nej jag tycker bara att det är lite jobbigt att dagarna blir så korta. Och jag blir mycket tröttare av det. Vill ju ha långa fina dagar.
Men det blir ju lite bättre bara det kommer lite snö, då blir det ju lite ljusare. :)
 
I helgen åker jag, Magnus, Dolly och råttorna upp till Malung och hälsar på mamma och pappa :) De saknar oss som tusan, så nu åker vi upp och säger hej. :) Då hoppas jag att lite snö ligger kvar iaf, så Dolly får busa!!! :D
 
Förresten så är det denna vecka valparna ska födas. Så känner hur jag kommer på mig själv att vara på helspänn. Väntar liksom på att antingen se något på fb eller få ett sms! HOPPAS verkligen på en nakenhane! Det är så himla spännande!!!!!!!! Tänk att om ett par månader så kanske vi ha en liten valp här hemma? Helt sjukt! 
 
Nehej, nu ska jag väl packa in mig, hunden och godiset i bilen och åka till Hund Glädje! :) 
 
 
Min fina underbara kille <3


Kommentarer
Postat av: camilla

Håller helt och hållet men dom dagarna, vore skönt att ha några timmar ljus till. man är ju super trött hela tiden... Söta råttor

Svar: Tack :)Kikade in på din blogg. Fina hästar :) Kul att du kör NH med dom, tycker du det funkar bra? :)
Erika

2012-11-01 @ 08:15:05
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: camilla

Sv: tack! Tycker om att jobba mkt från marken eftersom du faktiskt lär känna hästen bättre och får den lite mkt mera på dig... Så det fungerar väldigt bra både hästarna och jag trivs med det...

Nu ska jag bara börja hinna träna hunden lite oxå, så är alla igång igen =D

2012-11-01 @ 10:54:56
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: