Träning

Igår skrev jag ju att jag skulle till Hund Glädje och träna rallylydnad. 
 
Jag åkte dit och vi tränade, inte så mycket kanske, men vi tränade iaf ;) 

Det var jag, Moa och Alex, det var trevligt att träffas och prata och peppa varandra igenom banorna.
 
Dolly och jag tränade på temposkiftningar och även på att gå bana. Och igår så tog hon faktiskt flera skyltar utan belöning och utan godis i handen. Så det går frammåt! 
Vi gick även en hel bana som Moa hade ställt upp, där fick jag dock belöna henne ibland då det är saker hon tycker är lite svårt, plus att hon inte är van än att gå en hel bana och göra flera moment på rad. 
 
Så det var riktigt nice. :) 
Vi var där i ca 1 timme, sen så blev det mörkt och kallt så då for vi hem.

Väl hemma så var Dolly fortfarande taggad, så det blev ett klickerpass på en kvart också. Så efter det sov hon äntligen som en stock.! Min fina lilla tjej <3
 
Idag så är meningen att jag ska få saker gjorda innan jag åker till rallylydnadskursen som har avslutning ikväll. Men vi får väl se hur det går med det :P
 
Nu ska jag iaf äta frukost :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: