Min fina tjej

Dolly var duktig igår på promenaden. 

Visst, lite ofokuserad var hon ju, men det var jag beredd på. Men hon var absolut inte över stresströskeln! 
 
Ett hundmöte blev det, en ganska stor golden hane som hängde ut mot gatan, mot oss, på andra sidan gatan, men hon skvallrade faktiskt! 
Visst, jag hade godis i handen, men hon tog ändå ögonkontakt och valde att titta på mig utan att jag tilltalade henne, vilket jag tycker är ett stort framsteg :D
 
Nu behöver jag bara få henne att förstå att hon inte behöver gå ur kontroll när Loke är med och hon ska vakta honom :P 
 
Blir spännande på lördag och se hur hon reagagerar när vi kliver in på tassa rätt med minst 6 hundar till :P 
 


Kommentarer
Postat av: mamma

Hon är duktig Dollan! Längtar efter er alla, men vi syns snart:-)

2013-01-29 @ 12:50:42
Postat av: amanda

Jo jag vet, men alla som tvivlat på att jag ska ha malle, då gör det här bara att jag tvivlar på mig själv. som igår på kursen, grundkursen. vi var utan hund, hade presentation osv.
Jag säger vad för hund jag har och förväntningarna på kursen är "bättre egenkontroll och passivitet. Ja du vet ju hur hon är Elin". och då sitter en från SKK och ba "vadå har du fått en energisk hund!?" du vet, hånande. Och jag ba "HEHEE ja" och kände direkt "vad ska hon tänka när hon ser Jaga som har noll passivitet just nu".

kul att kursen var bra för er :D

2013-01-30 @ 08:02:19
Postat av: Angela

Vad söt!

Svar: Tack :)
Erika

2013-02-02 @ 15:52:21
URL: http://smrt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: