Träna på att greppa saker

Idag gjorde vi ett miniklickerpass. Och ja, det har faktiskt inte blivit någe hundträning sen sist jag skrev att vi tränat, så illa är det :P

Så hundarna var supertaggade. :)

Vi tränade på att greppa saker, har ju tränat det med Dolly förut så hon tyckte det var skitkul, vilket hon verkligen kan behöva nu med tassen och allt. 

Loke tyckte det var lite kämpigt, ville ta till tassen, men vi kom iaf så långt att han puttade med nosen, så förhoppningsvis kan jag bygga vidare på det. :) 
 
Ska försöka komma gång mer och mer nu, inte första gången jag säger det dock, men känner att både jag och hundarna behöver det för att tänka på lite annat... 
 
Jag önskar att jag kunde säga att jag fortfarande har planer på att starta i freestyle, men inser att med min brist på motivation och foglossning och lite andra prioriteringar så kommer vi iaf inte göra det denna sommar. Plus att Loke är faktiskt husses hund rakt igenom nu. Och just nu kämpar jag lite med att acceptera det. 
Loke och Magnus har en helt annan relation än vad jag och Loke har, Magnus har det med Loke som jag har med Dolly. Och som sagt, det är bara att acceptera. 
Men detta gör att iaf jag känner att det inte riktigt funkar att träna fullt ut, för visst att han gärna tränar med mig, men jag känner som jag har känt från början att det saknas nåt.
 
Så just nu lägger vi tävlingsidéerna på hyllan, men självklart gör vi ju saker för att det är kul och tränas massa trix :) Men har lite andra mål mot vad jag haft förut. :) 
 
Nu till hösten så kommer jag och Loke nog gå en hundmöteskurs hos Hund Glädje :) Det behöver vi verkligen! Dock så blir man ju lite nervös hur det ska gå med en gigantisk mage, men det får lösa sig ;) Haha! 
 
Så ligger det till för tillfället :) Ciao! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: