År 2012

Mitt 2012
 
Januari 
  • Mamma blev dålig igen och inlagd på lassarettet..
  • Hundträning var typ det enda jag höll på med för att försöka få Sixten iordning.
  • I januari var det första och enda hundmötet som Sixten klarade
  • Jag startade min hemsida
  • Vi var i stockholm på relatera mera kurs där jag insåg att det kanske inte blir något lyckligt slut för mig och Sixten
Februari
  • Tog det jobbigaste beslutet i mitt liv och lät Sixten somna in
  • Allt gammalt kom till ytan, så jag mådde väldigt dåligt.
  • Fick underbara rosor av älslkingen på alla hjärtans dag <3
  • Edvard fyllde 5år och jag bakade honom en dinosaurietårta
Mars
  • Jag sörjde Sixten grymt mycket
  • Jag började göra roliga saker med Dolly, som jag inte kunnat göra när jag hade Sixten
  • Dolly fyllde 4 :)
  • Jag anmälde mig och Dolly till en valpkurs på nätet för att få en nystart.
April
  • Iso och Pixel flyttade in hos mig (råttorna)
  • Fördrev tiden med att baka en massa
  • Blev "mobbad" på bloggen så lösenordsskyddade den 
  • Mårten fick åka och fria i katrineholm :)
  • Blev beslutat att jag skulle jobba natt i Malung över sommaren
  • Började finurla på vad jag skulle ha för hund nästa gång, om jag skulle ha någon. Snubblade in på salukin
  • Bakade tårta till Noel som fyllde 3år
Maj
  • Jobbade min första natt
  • Träffade lilla Mira första gången
  • Börjar må bättre för att jag jobbar osv
  • Blev rekommenderad en kinesuppfödare, så jag började fundera på kineser igen
  • Fick hem Mårten och han var helt galen :P
  • Träffade även salukis för första gången och kände att det nog inte var en ras för mig
Juni
  • Var inne på min 170 dag utan godis då jag bestämde mig för att bryta det, tyckte jag var duktig som höll ut så länge iaf. :)
  • Vi åkte och hälsade på kinesuppfödaren och det kändes så rätt att vi bestämde oss för att ställa oss i kö på hennes framtida valpkull
  • Hundmötesträningen går med stormsteg frammåt med Dolly
  • Jag kunde säga orden Jag mår bra och menade det!
Juli
  • Jag och älsklingen åkte på kryssning bara vi två <3
  • Jag jobbade som en idiot.
  • Jag fyllde år och hade kalas hemma hos mig och Magnus och systrarna med familj kom och Kalle och Birgitta, det var supermysigt :)
  • Som vanligt så var det ju dansbandsveckan och det var superkul!
  • Magnus överraskade mig med att ta med mig till Orsa björnpark, tyvärr så gillade jag inte parken, men det var mysigt ändå.
  • Dansarsläkten hade syskonträff och jag och Magnus var bjudna, det var en mycket trevlig kväll med sång, skratt och massa annat
  • Min farmors syster gick bort
  • Jag och familjen Vingren (syster) var till Parken zoo och gud vad jag älskade den parken
Augusti
  • Var på begravning för min farmors syster.
  • Jag och Dolly var på en liten kinesträff, det var superkul :)
  • Jag började längta efter en nystart, allt från att byta ut möblerna hemma till att ha ett helt nytt jobb
  • Började med störningsträning på Dolly, vilket gick ganska fort frammåt.
September
  • Fick ett sms att nu var Inka parad, så nu var det på gång med valp!
  • Dolly klarade ett hundmöte med en schäfer vilket gjorde mig såååå himla stolt!
  • Kalle fick ju hem sin nya tröska så jag var ute och fotade den in action :)
  • Jag och Dolly började en rallylydnadskurs :)
  • Vi var även in till Tassa Rätt och gick en aktiveringspromenad :)
  • Noel och Mira fick sin namnvälsignelse :)
  • Iso fick flytta hem till en tjej i Göteborg och Pärla fick flytta hit
Oktober
  • Började inse att det var en valp på G och dagdrömde om det
  • Råttorna blev sjuka så det blev en tripp till veterninären med dom
  • Fick bakslag angående Sixten..
  • Ryckte upp mig och började träna
  • Var på rallylydnadstävling och tittade och blev jättetaggad!
  • Startade min första grundkurs
November
  • Valparna föddes :D
  • Stukar foten
  • Fick första bilderna på valparna och bestämde vilken vi ville ha och att han skulle heta Loke
  • Fick ett underbart halsband av älsklingen i tidig julklapp!
  • Bestämdes att jag ska jobba under Hundglädje :)
  • Jag och älsklingen firade 5år ihop med att äta inne i stan och gå på bio <3
December
  • Fick träffa Loke när han var 5 veckor :D
  • Sedan fick vi hämta hem Loke :D
  • Bianca fick somna in :(
  • Lokes pappa Tore flytta hem till mamma
  • Leonard och Sanni berättade att de ska gifta sig :D
  • Annars så har det varit ganska trist i bloggen i december.
Jaha, det var mitt år det.. 
Inser att jag tjatat mycket om Sixten och tack för att ni har stått ut.. 
Kommer fortsätta blogga även fast det bara är ett fåtal som kommenterar och förhoppningsvis blir det lite roligare år 2013!
Gott nytt år allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: