Valpkurs tillfälle 4

Igår var det fjärde tillfället på valpkuren, dock bara tredje gången jag och Loke var där då vi var sjuka förra gången. 
 
Igår var Magnus med. Då mitt öga krånglar så ville jag inte köra i mörker, så då var han snäll och var med. Det tyckte jag var trevligt och väldigt lyxigt! Allt gick mycket smidigare på någe vis. :P
 
Men iaf, igår på kursen så skulle vi visa upp läxan Häråtljudet. Vi hade ju då inte tränat, men han var med ändå :) Så det var skönt. 
Sen var det godis på marken, fast med "bra - varsegod" för att skilja på bra och frisignal och det har vi tränat på, så det kunde han. :)
 
Sen pratade vi om koppelträning och hur vi skulle träna det och hur vi skulle få in häråtljudet i träningen. 
Vi fick även lossträning i läxa, Loke var skitnödig så han fick jag inte att leka och det var bara 10 minuter kvar, så det var ingen idé att springa ut med honom då, men men :P
 
Iaf, så märktes det att vi inte varit där på nästan tre veckor. Det var en helt annan attityd på Loke denna gång än de andra gångerna. 
Han har ju inte varit så brydd i de andra valparna och varit lätt att få att fokusera. Haha, det var lite bortblåst igår. :P
 
In kommer jag med en valp som mer tänker; Åh kompisar!!! Han drog inte fram, men han var ändå mer framåt, jag kunde ändå känna att det var rätt skönt, för nu känna han lite mer "normal", men nu gäller det också att jag hänger med och fångar upp honom :P
 
Jag har ju inte tränat ordentligt på nästan 3 veckor pga att jag varit sjuk och tappat lite. Men tänkte att det skulle bli en nystart igår och nu känns det faktiskt som det kommer att funka igen. 
Mitt problem är att jag vill träna på ALLT och jag tror inte att han orkar det :P Men måste ju försöka få in det mer i vardagen, alltså att det inte blir rena träningspass utan att jag tränar när han ska få mat, lyftas etc. 
 
Måste även ut och miljöträna honom mer, det han ser nu är här hemma i baggerud och rosta. :P Och det duger inte. 

Något jag är sjukt nöjd med Loke, det är att han inte är så brydd när de andra valparna livar runt honom när han ligger på fällen och tuggar ben t.ex. 
Igår satt vi bredvid en tollare (hane), han är väldigt livlig och kär i alla kompisar och har lite svårt att slappna av. Han kom nästan enda fram till Loke säkert fyra gånger igår och Loke tittade lite, men låg kvar, han varken vaktade benet eller slängde sig upp för att leka. Vilket jag tycker är skönt. Jag hoppas jag kan belöna det så pass mycket att det sitter i, då Dolly har världens problem med hundar som är livliga runt henne, då måste hon vara med och styra. 
 
Som jag skrev i början så missade vi tredje tillfället, men ska ta igen det på måndag. Det blir spännande att komma in i en ny grupp och se hur Loke reagerar då :P 

Ha det gott allihop!


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh tack för dem fina orden om Stella! :) Det värmer!
Eran Loke är ju också super fin och verkar vara en väldigt liten trygg kille i sig själv!

Ses nästa vecka!:)

2013-02-27 @ 21:11:17
URL: http://lindaaaaa.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: