Kurs

Igår var jag och Loke på vårat första tillfälle på valpkursen :-)
 
 
Jag var lite nervös faktiskt, har ju aldrig varit på valpkurs förut. Jag var nervös över resan dit också, eftersom han har blivit åksjuk de senaste gångerna.
 
Men igår laddade jag med godis och så hela vägen belönade jag med godis. Ja jag vet att det kan låta konstigt att ge godis till en hund som mår illa, men tror han mer spyr av stressen än själva bilåkningen. Så han låg faktiskt i buren och var tyst både dit och hem. :-D
 
På själva kursen var han jätteduktig! Utanför så var han duktig och lyssnade när jag sa hans namn även fast det var andra valpar och människor där. Det var självklart lite läskigt, men inte så att han tappade modet.
 
Väl inne så satte jag mig på golvet och Loke satte sig mellan mina ben och satt lugnt på avstånd och iaktog de andra vildarna. ;-) De andra valparna var väldigt uppspelta och glada och då blev Loke lugn :-P
Elin berömde att han var så lugn och fokuserad. Han var inte apatisk, då han var väldigt sugen på att jobba när vi väl gjorde det. Så vi skulle fortsätta jobba vidare, men se till att hålla balansen så att det inte slår över åt något håll. Att det är okej att det är hundar där och när jag säger att det är okej så kan vi hälsa. :-)
 
Jag och en till blev kvar sist så våra killar fick nosa av varandra lite. Loke tyckte det var lite läskigt, men det gick bra och sen bröt vi. Så det var klart godkänt.
 
Jag måste verkligen hitta fler hundar han får göra lösa möten med för att få lära sig mer om hundspråk.
 
I läxa fick vi ett par ögonkontakts övningar och namnbetingning :-)
 
Det är iaf en trevlig grupp och jag ser fram emot nästa vecka :-)


Kommentarer
Postat av: Anki

<3

2013-01-30 @ 15:08:40
URL: http://www.mantras.dk
Postat av: amanda

möö känner mig ändå jätte långt efter (i tävlingssammanhang) än alla andra, PLUS att nu det här med stressen och passiviteten.
Känner mig 7 mil bort haha.

Jag hoppas iaf att jag får många tips på grundkursen.

2013-01-31 @ 07:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: