Vilken härligt dag!!

Idag tycker jag har varit en helt okej dag! En riktigt härlig dag faktiskt. 
Ja, jag har haft ont och Magnus har varit skittrött, men vi har umgåtts och fått massa ärenden gjorda, så det känns riktigt nice! :) 
 
Vi började dagen med en alldeles för lång sovmorgon, men det verkade hela familjen behöva. Sen masade vi oss sakta men säkert upp. 
 
Vårat första mål var Ikea och gud vad folk det var. Hela Marieberg var belamrat, vilket jag blev lite chockad över, då det inte är löninghelg, men det kunde man lätt ha trott. Men iaf, så var jag inställd på vad jag skulle ha på ikea (en ny matta till tv-rummet och lite grejer till bebis) så det gick ändå väldigt smidigt och bra. Det gjorde inget att man fick gå i snigelfart för att komma fram, då det numera är min hastighet :P 
 
Efter Ikea åkte vi till syster i Kumla, hon och hennes man har rensat som tusan i deras källare och massa barngrejer som hon tänkte att vi kunde få. Och självklart vill vi ha det :D Så lite filtar och kläder kom med hem :D Det bästa fyndet som jag fick av henne idag var en filt som min farmor gjort och sagt till syrran att hon tänkt att våra barn kan använda. Det blev aldrig att syrran använde den, så hon tänkte att det vore något som jag vill ha till vårat barn. Och OM jag vill!!! Sen vi blev gravida så har jag tänkt mycket på farfar och farmor, mer än vanligt alltså. Tänkt att jag önskar att de hade fått träffat Magnus osv. Så när jag fick filten så började jag gråta. Inte lätt att vara känslosam redan innan alla gravidhormoner, så nu är det ju helt bananas :P 
 
Sen när vi kom hem från syrran så fick jag och Magnus för oss att möblera om. Eller ja, jag hade en idé och Magnus med, så jag passade på innan han ångrade sig :P 
Det blev ju inte så stor skillnad, då vårat vardagsrum är helt värdelöst att möblera i, men det blev ändå skillnad. :D Plus att nya mattan passa in perfekt och hundarna blev helt överlyckliga!! :D 
 
Sen totaldäckade Magnus i soffan och jag började plocka med alla barngrejer, delat upp i högar om vad som ska tvättas och inte osv. Massa roligt pyssel enligt mig då det är sååååå mysigt att hållas med bebisgrejer, samtidigt lite överväldigande när man inser att det är till ens eget barn man fixar till ;) 
 
Sen efter det åkte vi och handlade, vi skulle ha gjort det när vi ändå var i Kumla förut, men vi orkade verkligen inte. Så vi pallrade oss iväg. En snabb och effektiv handling med inga onyttigheter! Helt toppen! 
 
När vi kom hem började jag direkt med maten, fläskfilé och potatisgratäng! MUMMA!! :D Det var superdupergott och väldigt längesen vi gjorde det. :) 
 
Och nu till sist så har jag klippt Magnus och det var väldigt välbehövligt, så nu ser han inte ut som värsta hårmonstret ;) <3 På huvudet iaf, på hakan så är det värre än någonsin :P
 
Så ja, en fullspäckad, men härlig dag :D 
Hundarna har även fått nya leksaker och som sagt blev de redan helt överlyckliga över att få en matta i tv-rummet igen ;) Så de ligger nu däckade på varsin ställe helt nöjda :) 
 
Ursäkta långt inlägg, men gissar och hoppas att någon finner detta lite intressant ;) Har ju gnällt så mkt de senaste dagarna (på fb visserligen) så tänkte att det vore nice med ett positivt ;) 
 


Kommentarer
Postat av: Heidi

Åh fin mage <3

2014-08-23 @ 22:37:38
Postat av: ikk

Gillar dina långa inlägg, mysigt att få följa dig och veta vad du far med ;) <3

2014-08-23 @ 23:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: