Kaos men lyckat ändå

Haha ja rubriken sammanfattar nog besöket hos Moa ganska bra ;) 
 
Det gick superbra att ta ut dom en och en och hjälpa dom igenom själva "mötet" med Astra och Freddie, inge skrik och panik på Loke och inget utfall från Dollys sida. :) 
 
Sen blev Loke lite knäpp när vi väl började gå, eller knäpp och knäpp, han ville fram och hälsa ;) Men det var inge värre än så. 
 
Själva kaoset blev när hundmöterna började komma, för varför ta ett och ett? Det är ju onödigt. :P Vi tar alla på en gång och så slänger vi in en häst också och kollar hur Erika och hundarna klarar det ;) 
Men helt ärligt så måste jag säga att det var ett av dom bättre. Visst, det var ju inte så att mina hundar struntade i de andra hundarna, vilket är målbilden, men Loke skrek inte som en stucken gris, utan var hanterbar och i just den situationen så känner jag att det var klart godkänt!
 
Om vi säger såhär, först kom en typ jack russel och innan den har hunnit gått förbi, så springer det ut typ 3 dvärgsnaucher (på sin tomt tack och lov) och skäller :P Och därefter kom en häst, som var coollugn ;P Och när vi väl kommit förbi det så kommer det 2-3 staffar (såg inte hur många dom var genom busken) och vaktar sin trädgård och skäller som dårar och sist men inte minst så möter vi Dollys favoritcollie, NOT! :P 
 
Men som sagt, Loke höll sig hanterbar och det hade nog kunnat gått bättre om jag inte hade haft båda hundarna vilket gjorde att jag inte riktigt kunde hjälpa dom så som det behövdes i den situationen. Dolly fick mest damp på collien, vilket hon oftast får när vi möter den :P 
 
Efter promenaden så fick först Loke och Freddie göra ett möte, vilket var väldigt roligt att se. Loke är ju ganska tuff av sig i sin lek, så jag får vara med och bryta lite, men grejen idag var att Freddie började leka likadant, så när hon har växt till sig lite kommer dom där två säkert vara helt galna ;) Freddie gillade Loke iaf, även fast han råkade butta omkull henne mer än 10 gånger säkert :P På slutet började han jucka dock så då bröt vi. :) 

Sen tänkte jag att Loke och Astra säkert kunde hälsa lite, men stackar Astra blir helt missförstodd av Loke när hon fjäskar och visar hur snäll hon är, så han blir bara upprörd, så nej, det var ingen bra kombo ;) 
 
Men sen fick Dolly äntligen hälsa på Viggo och dom ser ju så roliga ut när de springer runt och typ leker :) Sötnosarna <3
 
Efter alla hundsläpp så gick vi in och fikade, Loke däckade i knät och Dolly på golvet, de älskar att få vara med <3 
 
Så nu är vi hemma och hundarna har däckat återigen. Det är jobbigt att hälsa på nya och gamla hundar ;) Matte tycker det är skönt iaf ;) 
Bara Loke har återhämtat sig så ska jag släpa ut honom på ett klickerpass :D Har ju hittat en låt jag blev så inspirerad att göra ett program till, så ska försöka få till det tänkte jag. :) Inte allt idag såklart, men börja jobba på en del moment som han inte han än. :) 
 
Däckade hundar ;)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: